Mizulina szerint a közösségi hálózatokban a liga szakértői 5,4 millió, a háborúra vonatkozó hamis üzenetet fedeztek fel, a bucsai „provokációval” – ukrán civil lakosok meggyilkolásával – kapcsolatos hamis hírek terjesztésére pedig ezidáig 46 millió dollárt fordítottak. A tájékoztatás értelmében a szervezet megfigyelése 41 orosz és külföldi médium publikációira terjed ki.

Hirdetés

A liga vezetője azt mondta, hogy az általa idézett szakértők szerint a YouTube-on és a Google AdSense platformján napi 5 millió dollárt fordítanak hamis és félretájékoztató hirdetések megvásárlására, a Twitteren pedig további 2 milliót. Mizulina azt állította meg, hogy egyedül a keresőmotorok eredményeinek manipulálásra 700 ezer dollár megy el. Sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a keresési rangsorolásba a Google mellett az orosz Yandexen is belenyúlnak.

Mizulina azt mondta, hogy – általa meg nem nevezett szereplők – naponta körülbelül 3 millió dollárt költenek több mint hatezer, az Oroszország elleni információs támadásban részt vevő szakember kifizetésére. Közlése szerint a világ nagy PR-cégei és tanácsadó ügynökségei csaknem 4 millió dollárt fordítanak a háborúval kapcsolatos történetek létrehozására, népszerűsítésére és terjesztésére. Az orosz és külföldi bloggerek naponta körülbelül 2 millió dollárt kapnak a tisztségviselő szerint.

Az oroszokat megcélzó hívás- és üzenetáradat költsége naponta körülbelül 300 ezer dollár lehet a Biztonságos Internet Liga igazgatójának megállapítása szerint.

Korábban írtuk