Fotó: Dirty Slippers
A zenekar a legendás zebrán, hátul George Shilling, a producer
Hirdetés

Hogyan kerültetek kapcsolatba az Abbey Road stúdióval? 

A teljes történet megismeréséhez egészen 2009-ig kell visszamennünk, hiszen akkor ismerkedtünk meg George-dzsal (George Shilling zenei producer – a szerk.), amikor még a Myspace-korszakban több tucatnyi CD-t kiküldtem az Egyesült Államokba az első demófelvételeinkkel különböző kiadóknak. Egy clevelandi kiadó akkor meghívott minket, ott készült el az első nagylemezünk, amelynél George Shilling volt a producer. Őt az amerikai kiadóval közösen kerestük meg anno, és legnagyobb örömünkre a dalaink elnyerték a tetszését. George azóta is rengeteget segít a zenekarnak, ő mutatott be később angol kiadóknak, így jutottunk el az Abbey Roadra.  

– Milyen élmény volt a londoni stúdióban játszani? 

– Egészen más az atmoszféra, mint amit eddig tapasztaltunk. A felvételeket övező nyugodtság, kedvesség és inspiratív környezet megágyazott a rendkívül kellemes hangulatú munkának. Ha a lelki oldalát nézem, a stresszmentes, békés légkör teljesen elvarázsolt. A szakmai stáb profizmusa és felkészültsége, valamint az analóg technika, amin a legnagyobb zenészlegendák is dolgoztak, nagyon meghatottak minket. 

Korábban írtuk

– Milyen lehetőségeket jelent ez a meghívás a zenekar életében? 

Azt gondolom, hogy ez mind Magyarországon, mind az Egyesült Királyságban olyan referencia, amelyért életünk végéig hálásak lehetünk és büszkék.  

– Miért fontos külföldön felvenni egy nagylemezt? 

– A zenekarom számára a legfontosabb a közönség, mind a stúdiómunkálatok során, mind az élő koncerteken, nekik kívánunk eleget tenni. Ehhez pedig a pályafutásunk kezdete óta igyekeztünk megtalálni azokat a nemzetközi nagyágyúkat, akik pontosan meg tudják valósítani az elképzeléseinket. Alapvetően a pop-rock zene angolszász műfaj, s annak ellenére, hogy mi gyakran használunk magyar, folklór hegedűt vagy vonós betéteket is, ha ezek a dalok angolul is elkészülnek, akkor ezt a legjobban ott tudjuk elkészíteni. Szeretnénk olyan minőségű albumokat felvenni, amelyek a későbbiekben külföldön és itthon is megállják a helyüket. 

– Ahogy említette, a felvételeket George Shilling (Mike Oldfield, Oasis) többszörösen díjazott nemzetközi hírű producer irányította, hangmérnök pedig Neil Dawes volt, aki legutóbb a Yesterday című film zenei albumán dolgozott és Justin Bieber legfrissebb slágerén. Milyen volt velük a munka? Mire helyezték a hangsúlyt, miben tudtak segíteni a zenekarnak? 

Fantasztikus emberek mindketten: nyugalom, alázat, profizmus sugárzik belőlük, így foglalkoztak a zenei anyagunkkal is, és ez a tapasztalat lenyűgöző volt. Mindketten kiváló ötletekkel láttak el bennünket és segítettek kihozni a maximumot a felvételekből. A Rendetlen gyerek című dalunk angol változatának például a hangszerelését is megváltoztattuk, kikerült belőle a zongora és helyére több gitár, más basszus futam és cselló is került. A hangsúly végig a kellemes hangulatú, egymást inspiráló munkán és csapatszellemen volt. Így pedig mindannyian a tudásunk legjavát mutathattuk meg.

– Milyen terveitek vannak a következő időszakra? 

– Londonból hazaérkezve máris beültünk a turnébuszba, a huszadikai hétvégén három koncertünk is volt. Istennek és a kiváló szervezőknek hála sokat játszik a Dirty Slippers, ezen a héten is, 27-én Mátészalkán voltunk, 29-én Győrben lépünk színpadra. Az angol kiadóval egyeztetve pedig készülünk a dalok megjelentetésére Egyesült Királyságban és több európai országban.