Hirdetés

A közlekedési szakértő, volt közlekedési államtitkár közösségi oldalán felsorolta, mely közlekedésfejlesztési beruházások készültek el Buda, Pest és Óbuda egyesítésének századik évfordulójára:

  • Elkészült a Kisföldalatti (M1-es metró) teljes rekonstrukciója, Mexikói úti hosszabbítása és megjöttek a máig szolgáló új járművek.
  • Elkészült az M2-es metró Déli pályaudvar és Deák tér közötti szakasza és a felszíni átrendezések a Moszkva téren, a Batthyány téren.
  • Elkészült a H5-ös hév Batthyány téri hosszabbítása és Margit hídtól föld alatt vezetett szakasza.
  • Elkészült az új Déli pályaudvar utasforgalmi csarnoka, elkészült az új metrókapcsolat, aluljáró.
  • Elkészült a Fogaskerekű teljes felújítása és megérkeztek a máig szolgáló járművek.
  • Megérkeztek az első Ikarus 260-as és 280-as buszok a BKV állományába, százszámra cserélték új magyar buszokra a budapesti buszállományt.
  • Új felüljárók épültek a Csömöri úton, a Jászberényi úton, a Grassalkovich úton.
  • Nagy erőkkel zajlott az M3-as metró építése a Deák tér és a Nagyvárad tér között.
  • Átadták a forgalomnak a megújított Lánchidat és Váralagutat.

Vitézy Dávid emlékeztetett arra, hogy az 1973-as tempóhoz képest Budapesten ma egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban. Ahogy írta, ez teljesen egyedülálló ebben a városméretben Európában, mindenhol metrók, elővárosi vasutak, villamosok épülnek, Varsótól Prágáig, Bukaresttől Bécsig, Münchentől Barcelonáig.

„Nem sírom vissza a hetvenes éveket, félreértés ne essék. De az ötven évvel ezelőtti listát a mai helyzettel összehasonlítva olyan érzésem van, mintha megállt volna az idő”

– írta. Úgy fogalmazott, kedves dolog kitakarítani az aluljárókat, leszórni egy kis kaviccsal a Városháza parkolójának egy részét és végre átengedni az embereket az udvaron, és indítani egy bulivillamost pár napra.

Korábban írtuk

„De ha eközben akár csak az említett Kisföldalattira vagy a Fogaskerekűre nézünk, akár az 1973-as évfordulóra vásárolt járművek 50 éves évfordulóját is ünnepelhetnénk, a hévekről nem is beszélve. Ezek cseréjére még csak bármiféle kilátás sincs a következő években” – tette hozzá Vitézy.

„Ebben a helyzetben tehát valójában a főváros fejlesztéséről való teljes lemondás jelképe volt ez a 150. évforduló számomra – kár érte. Ha lehet, ne várjunk Budapest 200. születésnapjáig, hogy ez megváltozzon.”

Hozzá kell tenni Vitézy bejegyzéséhez, a 2023-as évfordulónak különös pikantériát ad az, hogy az 1949-ben újjáépült Lánchíd első és második felújítása egyaránt kerek évforduló évére készült el. Azonban mint ismert, ez a sok késlekedés következtében alakult így. Tarlós István főpolgármestersége alatt már elkészültek a tervek a híd rekonstrukciójára, de a Karácsony Gergely-féle vezetés jelentősen lebutítva látott neki a beruházásnak. Eredetileg ugyanis a Széchenyi István tér és a Váralagút is megújult volna (ez utóbbit utoljára szintén 1973-ban korszerűsítették).