Gyopáros Alpár a település 4,1 kilométeres bekötőútján mintegy egymilliárd forintból elvégzett felújítás avatásán arról beszélt, hogy az elmúlt ötven, hatvan, sőt hetven évben Magyarország számos településén folyamatosan csökkent a népesség, az elvándorlás volt a jellemző.

Hirdetés

A Magyar falu program által biztosított források az oktatási-nevelési, illetve az egészségügyi alapellátási intézmények felújításán kívül közlekedési beruházásokat is finanszíroznak. A falusi útalap jóvoltából három év alatt országszerte 3000 kilométer, ezen belül Zalában közel 100 kilométernyi mellékút újulhatott meg – ismertette a kormánybiztos.

Gyopáros Alpár jelezte, hogy a 2019-ben indult Magyar falu program a mellékúthálózat fejlesztését is kiemelten kezeli, mert nem elég, ha a kistelepülésen élők számára jó életfeltételeket nyújtanak, de a munkahelyre, iskolába járáshoz, egyéb szolgáltatások igénybevételéhez szükséges közlekedési feltételeket is biztosítani kell.

Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: a sok tekintetben mintatelepülésnek számító Kiskutas több mint 800 éves története alatt talán összesen nem jutott annyi fejlesztési forráshoz, mint amennyi a mostani útrekonstrukció költsége volt. A falufejlesztési programnak az lenne a fő célja, hogy az indulásától számított tíz év alatt minden 5000 alatti lélekszámú településen megújuljanak az utak, a járdák és a közintézmények.

Halász Gábor, Kiskutas független polgármestere elmondta: a közel egymilliárd forint költségű útfelújítás egybeesett a település déli határán egy 65 millió forintból finanszírozott csapadékvíz-elvezetési munkával is. Hozzátette, hogy a Magyar falu programban Kiskutasnak nyolc pályázata nyert, amiből hatot már megvalósítottak, kettőt pedig a jövő évben fognak.

Korábban írtuk