Hirdetés

Kanász-Nagy Máté (LMP) arról beszélt, hogy a kormány szerint az energiafüggetlenség erősítése, a megfizethető energiaárak biztosítása és a fenntarthatósági szempontok figyelembe vétele fontos feladat, ami alapvetően támogatható politika. Emellett csökkenteni kellene az energiaigényt a közösségi közlekedés támogatásával, ennek fejlesztése olyan zöld megoldás, amely mindenki jóllétét javíthatná – vélekedett.

Úgy vélte, óriási löketet adhatna ennek – a német példa alapján – a klímabérlet bevezetése. Azt kérdezte, a kormány mikor hoz erről döntést, hol tart a német példa tanulmányozása. Ez azért fontos kérdés, mert a közösségi közlekedés fejlesztése valódi megoldás – mondta.

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára úgy válaszolt, hogy Magyarország az elsők között rögzítette vállalását a klímasemlegességről 2050-re. Valóban minden lehetséges eszközzel ösztönözni kell a klímavédelmet, a kormány is folyamatosan vizsgálja, hogy milyen lépéseket lehet tenni, ezért tanulmányozzák a német példát is – közölte. Hozzátette: ugyanakkor Németországban magasabbak az energiaárak, mert ott nincs olyan árstop, mint itt.

Kiemelte: ha az ellenzék újfajta megoldásokat akar, a baloldali önkormányzatok élhetnek a lehetőségeikkel, miközben a kormány is teszi a dolgát. Azonban a baloldalon újabb sarcokon törik a fejüket, dugódíjat akarnak bevezetni, pedig Budapest vezetésének cselekvőképtelensége miatt állandósult a közlekedési káosz, most pedig még meg is akarják adóztatni autósokat – fogalmazott.

Korábban írtuk