Fotó: demokrata.hu (illusztráció)
Hirdetés

Már decemberben kiszivárgott, milyen ütemezéssel fogják lassítani Budapest autóbusz- és trolibuszközlekedését a felszállási rend szigorításával. A szivárogtató adatai az első két ütemet illetően pontosnak bizonyultak, a dátum pedig a harmadik ütemet illetően is bejött.

Január 19-én a 11-es, 110-es, 112-es, 182-es, 184-es buszon és a 70-es, 74-es, 78-as trolin;
február 5-én a 21-es, 34-es, 101E, 106-os, 114-es, 176E, 213-as, 221-es, 276E buszon;
február 12-én pedig a 31-es, 32-es, 66-os, 66B, 97E, 123-as, 123A, 169E, 244-es buszon vezették be a 20 óra utáni elsőajtós felszállási rendet.

Noha a BKK olyan jelszavakkal harangozta be az intézkedést, mint „kedvező visszajelzések”, „gyors alkalmazkodás”, „biztonságosabb utazás”, a harmadik ütemből épp a hírhedt 99-es busz került ki. Úgy látszik, a gettójáratként is emlegetett viszonylaton az utasok nem igényelnek biztonságosabb utazást.

A további ütemekre hetente került volna sor, azonban a hangzatos jelszavakkal teletűzdelt közlemények a február 12-ei ütem után elmaradtak. Azóta sincs hír az elsőajtózás további kiterjesztéséről. Ha az intézkedés nem vált be, joggal merül fel a kérdés, miért nem vonják vissza az intézkedést azokon a vonalakon, amelyeken eddig bevezették. Belső forrásaink szerint csupán felfüggesztették a bevezetést, azt a választás után tervezik folytatni.

A Karácsony Gergely-féle városvezetés tehát ezt sem tudta végigcsinálni. Egyelőre… A járatritkításból is visszatáncoltak, azonban ha a jelenlegi vezetés újabb mandátumot kap, a kampány végével a járatritkításokra újból lehetőség nyílik, az elsőajtózás kiterjesztését pedig ott folytathatják, ahol februárban abbahagyták.

Korábban írtuk