A megbeszélésen a felek megállapították, hogy az osztrák-magyar kereskedelmi kapcsolatok erősek, emellett megvitatták a zöld átállás és az elektromos autógyártás területén felmerülő kihívásokat. Nagy Márton a két ország közötti együttműködés kapcsán kiemelte: Ausztria és Magyarország között évszázadok óta szoros gazdasági, kulturális kapcsolat van. Az utóbbi években Ausztria Magyarország második-harmadik legfőbb kereskedelmi partnere, az osztrák cégek alkotják a második legnagyobb beruházói közösséget.

Hirdetés

A miniszter kiemelte: elengedhetetlen az Európai Unión belül a versenyképesség és az ipar fejlesztése, ennek érdekében minden lehetséges eszközt szükséges megteremteni és olyan új iparágakra kell koncentrálni, mint az elektromos autózás és a mesterséges intelligencia. 2023-ban globális szinten 14 millió elektromos személyautót adtak el, amelynek 58 százalékát Kínában értékesítették, ezzel párhuzamosan az Egyesült Államok elektromosjármű-piaca is gyorsan növekszik. Kína és az Egyesült Államok térnyerése mellett az Európai Unió azonban le fog maradni – tette hozzá a közlemény szerint.

Nagy Márton hangsúlyozta: az európai elektromos autóipar fellendítése és megerősítése érdekében ezért lépni kell. Uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot szükséges indítani, hogy lépést lehessen tartani az Egyesült Államokkal és Kínával, amelyek jelentős költségvetési forrásokat fordítanak a saját iparuk támogatására. Az általános és alapvetően ideológiai megközelítésű zöld és digitális átállás támogatása helyett az elektromos autók dedikált támogatására van szükség.

Közös érdek, hogy Európa az elektromos autók gyártói oldalának vezető hatalma legyen, megtartsa versenyképességét az amerikai és a kínai térhódítással szemben, ezért Nagy Márton arra kérte osztrák partnerét, hogy a lassítás helyett támogassa a zöld átállás gyorsítását, hiszen a versenyképesség érdekében fontos, hogy Európa a lehető leggyorsabban átálljon – olvasható a közleményben.

Korábban írtuk