Fotó: Szijjártó Péter facebook
Hirdetés

A tárcavezető a többségi magyar tulajdonú V4SIL cégalapító ünnepségén üdvözölte a vegyesvállalat létrehozását, amely nem csupán munkahelyeket teremt, de gondoskodik majd a szakképzett utánpótlásról is. Beszédében hangsúlyozta, hogy a világ az elmúlt években válságról-válságra bukdácsolt, amelyekből le kell vonni a tanulságokat.

Szavai szerint az egyik ilyen a vasúti közlekedés és szállítmányozás felértékelődése, amit jól mutat, hogy míg a koronavírus-járvány alatt sok esetben megszakadtak a beszállítói láncok, a vasút „kifejezetten jól vizsgázott, válságállónak bizonyult, átment a stresszteszten”. „Miközben a szállítmányozás többi ágazata szenvedett, a vasúti szállítmányozás növekedni tudott” – mondta.

Szijjártó Péter arról számolt be, hogy az elmúlt években általában „a levetett és már karrierjük vége felé közeledő nyugati biztosítóberendezéseket” használták, ami hatalmas versenyhátrányt jelent, most viszont „létrejön az a szellemi, fizikai és pénzügyi kapacitás, amelynek segítségével a magunk erejéből át tudjuk adni a múltnak ezt a versenyhátrányt”. „Ez lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország kihasználja a mindabból fakadó előnyöket, hogy itt vagyunk Európa szívében, mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati közlekedési folyosó közös metszéspontjában” – hangsúlyozta.

A közösen létrehozott társaságban feladat lesz a MÁV előírásainak megfelelő berendezések szoftver- és hardverelemeinek korszerűsítése, későbbiekben pedig gyártása. A cseh gyártó a kor legmodernebb szintjét képviselő rendszeréhez kapcsolódó technológiai transzfert is végrehajt a beruházás során, hogy megteremtse az alapjait a magyar piacra specializált berendezésnek. A miniszter szerint az elmúlt időszak eseményei demonstrálták, hogy milyen kiszolgáltatottak azok az országok, amelyek nem tudják saját ellenőrzésük alatt tartani kritikus infrastruktúrájukat, márpedig ennek egyik legalapvetőbb része a vasúti közlekedés és szállítás.

Korábban írtuk

Ennek kapcsán felhívta a figyelmet a biztosítóberendezések fontosságára, amelyekre nagy szükség van ahhoz, hogy „a gyorsan fejlődő magyar vasúti hálózaton egyre növekvő és egyre erőteljesebb vasúti közlekedést rugalmasan, gyorsan és biztonságosan bocsássuk át”.

„A magyar gazdaság jövőbeli növekedése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a vasúti közlekedést gyorsan és biztonságosan, valamint menetrendszerűen lehetővé tevő biztosítóberendezések közül a legmodernebbeket alkalmazzuk” – közölte.

Végül pedig kitért a kedvező környezeti hatásokra is. „Amennyiben a közlekedés nagyobbik részét át tudjuk terelni a vasútra, akkor a környezetszennyezés egy jelentős forrását tudjuk kiiktatni” – szögezte le.