Különleges hangulatú, látványos showelemekkel is színesített, professzionális színvonalú versenyen állhattak a győztesek színpadára azok az induló vállalkozások, amelyek újító fejlesztéseikkel megnyerték az idei MVM EDISON startup versenyt. Az immár harmadik alkalommal kiírt pályázat döntőjében nyolc csapat versengett a maximum ötvenmillió forintos magvető befektetésért. A legjobbnak ítélt három projekt ötletgazdái egy tanulmányutat is nyertek az IBM franciaországi főhadiszállásának dizájnközpontjába.

Mindezek mellett a csapatok hárommillió forint értékű kommunikációs csomaggal is gazdagodtak, amely lehetőséget nyújt kommunikációs stratégia alkotására, arculat- és logótervezésre, de akár piackutatásra is.
Az MVM Csoport által életre hívott Edison programra január elejéig több mint száz pályázat érkezett, közülük választotta ki a szakmai zsűri – az MVM Csoport és az IBM Hungary vezetőinek részvételével – a jövő legígéretesebb, kreatív, újító, piacképes, környezetbarát és energiahatékony fejlesztéseit.

A legjobb nyolc csapat a végső megmérettetés előtt lehetőséget kapott arra, hogy részt vegyen a Smart Future Lab Zrt. (SFL) – az MVM kísérleti fejlesztésekkel foglalkozó leányvállalata – által szervezett képzési programban. A hathetes felkészítő projekt során az ötletgazdák elsősorban a cégvezetés, az üzleti ismeretek, a prezentációs képesség, a marketingtudás bővítésére koncentráltak. Energiahatékony okoskonnektor, innovatív megoldások a villamosenergia optimális hasznosítására, ipari napóra, utazásszervező applikáció zöldautókhoz, okoslámpa, áramfogyasztást szabályozó technológia, car sharing, vagyis közös autóhasználat a nagyvárosokban, elektromos meghajtású napozósziget… Ezek az innovációk mutathatták be prezentáció­jukat a május végén megrendezett döntőben a szakmai zsűri előtt. Az év legígéretesebb startupjává végül az InCharge, a Magnelit és az MET3R ZenCharge csapatát választotta a bírálóbizottság.

Korábban írtuk

(x)