Fotó: MTI/Bruzák Noémi
Hirdetés

A MÁV-Volán Csoport közölte: fenntarthatósági célkitűzései között nagy szerepet kapott a kerékpárszállítás feltételeinek folyamatos javítása a közöségi közlekedési eszközökön. A kerékpáros turizmus támogatásával a vállalatcsoport célja a fenntartható közlekedési módok népszerűsítése és ezzel a környezeti terhelés jelentős csökkentése.

Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár az eseményen arról beszélt, az Építési és Közlekedési Minisztérium legfontosabb közlekedéspolitikai célkitűzése kettős: a lakosság mobilitásának támogatása és a gazdasági növekedés elősegítése. Kiemelte: a gazdasági növekedés egyik fontos eleme a turisztikai ágazat, ezen a területen pedig kiemelkedően növekedett a kerékpárszállítás.

Felidézte, hogy a MÁV-Volán Csoport 2021-ben indította el azt a szolgáltatását, amely lehetőséget biztosít egyes autóbuszjáratokon kerékpárok szállítására. Az első évben a Mátrába, majd a következő évben a Tisza-tó irányába is közlekedtek ilyen járatok, ezekre a turisztikailag kiemelt régiókba ugyanis vonattal nem tudnak eljutni a kerékpárosok.

Az államtitkár hangsúlyozta: a szolgáltatás minőségének javítása kiemelt cél, ennek része a május elsején bevezetendő vármegye bérlet rendszer, amely kedvező árával a remények szerint népszerű lesz az utazók körében.

Korábban írtuk

Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója hangsúlyozta: a cél az, hogy a közösségi közlekedés versenyképes alternatíva legyen, egyre többen vegyék igénybe. Közölte: a MÁV-Volán Csoport összehangolja a menetrendeket és megvalósítja a tarifaközösséget, így az utazók egyetlen jeggyel és bérlettel vehetnek igénybe egy nagy és összetett közlekedési rendszert. A tarifaközösség május elejétől valósul meg a Volán, a MÁV és a GYSEV járatain.

A vármegye bérletekkel kapcsolatban megemlítette: hétfőn indult a bérletek értékesítése a MÁV applikáción, kedd éjfélig 1800 vármegye bérletet adtak el.

A vezérigazgató elmondta, a MÁV-Start az utóbbi években 92 IC plusz kocsit, 40 KISS emeletes és 123 FLIRT motorvonatot szerzett be. Hozzátette: a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő 12 járattal üzemelő tramtrain innovatív megoldás a kötöttpályás közlekedésben, egyetlen hónap alatt több utasa van, mint a tavalyi évben Szeged és Hódmezővásárhely között a MÁV szolgáltatásának.

Mosóczi László a kerékpárszállítással kapcsolatos fejlesztésekről azt mondta, az újonnan beszerzett vasúti járműveken már mindegyiken minimum 4-8 kerékpár szállítására van lehetőség. A Mátra felé irányuló turizmus fellendítése érdekében bevezették április elején a Mátra 24 napijegyet, amely 24 órás korlátlan utazást biztosít a MÁV és a Volán járatain.

A 2022-es fejlesztések a kapacitásbővítésre és a turisztikailag kiemelt régiók kiszolgálására fókuszáltak. Jelezte, a kerékpárjegyek nem drágultak 2023-ban sem. A jegyek harmadát a MÁV applikáción keresztül vásárolták, ahol eleve 10 százalék kedvezményt kap az utazó.

Beszélt arról is, hogy a kombinált zöld közlekedés része az is, hogy az elővárosi vasútvonalak mintegy 80 állomásán összesen 4000 kerékpár tárolására van lehetőség a B+R parkolókban.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is megerősítette, fontos cél, hogy egyszerű legyen a kerékpárok szállítása. Emlékeztetett: 2018-ban indult meg az első egyeztetés a MÁV-val, azóta jelentős változás történt, a MÁV egyre több kerékpárszállító vagont állított forgalomba. 2019-től 40 százalékos növekedés történt a vasúti kerékpárszállításban.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a fejlesztéseket a kerékpárosok hamar felfedezik és használják, az ő javaslatukra vezették be a Volán egyes járatain is ezt a szolgáltatást – mondta a kormánybiztos.