A Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 2010-ben kilencedik alkalommal rendezte meg a hatékony reklámozásról szóló versenyét az EFFIE-t, amely az egyetlen olyan szakmai verseny, ami a reklámok valódi céljaként elért piaci eredményt díjazza. Az elismerésért idén 10 kategóriában 66 kampány mérettette meg magát a több mint 100 tagú zsűri előtt, mely végül 45 pályaművet juttatott a döntőbe. Az évente odaítélésre kerülő díjra 2010-ben kizárólag olyan kampányokkal lehetett nevezni, amelyek 2009. január 1. és 2010. május 31. közötti időszakban magyarországi médiumokban kerültek bemutatásra, és amelyeket korábban még nem neveztek az EFFIE-re.

Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. a rangos elismerésért folytatott versenyre, a Környezet és Energia Operatív program támogatásával 2010. február-márciusban megvalósult eddigi legnagyobb környezetvédelmi kampányával nevezett. Az újrahasznosítással mindenki nyer!” c. környezetvédelmi szemléletformáló kampány azt az üzenetet közvetítette sikeresen a lakosságnak, hogy a szelektív hulladékgyűjtéssel és újrahasznosítással nyersanyagokat, energiát takarítunk meg és csökkenthetjük a környezeti terhelést, a tudatosabb vásárlás üzenetével pedig a hulladék-megelőzés fontosságára figyelmeztetett.

Az idei verseny újabb lehetőséget teremtett a magyar marketingkommunikációs szakma számára, hogy az EFFIE hatékonyság-orientált mérlegére helyezve bizonyítsa eredményeit és erősségeit. Az eredményesség vizsgálata idén is kizárólag a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történt. Az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységeinek értékelésekor a kampány kreatív kivitelezését ezúttal is csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét vették figyelembe. A díjazott kampány alkotóinak a rangos elismerés így egyet jelent: tudni, hogy mi történik a piacon, mérni, kontrollálni az eredményeket, s a kreativitást segítségül hívva eredményes kommunikációt végezni.

Az EFFIE díj a marketingkommunikációs szakma egyik világszerte legrangosabb elismerése, amelyet az Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) alapított 1968-ban. Az EFFIE célja az olyan, hatékony reklámkampányok elismerése, amelyek az adott piaci környezetben ténylegesen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Az EFFIE a hatékony marketingkommunikáció mértékegysége lett. A rangos versenyt ma már több mint 40 országban rendezik meg.