Jubileumi XV. Coop Rally A biztonságos élelmiszer-ellátásban kulcsfontosságú szerepet tölt a Coop üzletlánc. A…

Posted by Nagy István on Tuesday, September 7, 2021
Hirdetés

A miniszter kiemelte: a magyar gazdák sorsa a vásárlók kezében van, a tudatos vásárlás mindennek az alapja. A tudatosság egyre inkább a belföldi, biztonságos és ízletes termékek iránti keresletnek kedvez, a vásárlók azonban csak akkor tudnak megalapozottan dönteni, ha a termékekről elegendő információ áll rendelkezésükre – fogalmazott.

Nagy István ismertette: a hazai élelmiszeripar további fejlesztése nemzetstratégiai cél, ehhez a 2021-2027 közötti időszakban csak a Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forint az előirányzott keret.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, hogy az idei Coop Rallyn több mint 100 autóból áll a mezőny, a csaknem 300 résztvevő szeptember 8-9-én Nyugat-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint két Coop-tagvállalathoz látogat el.

Nagy István hangsúlyozta, a tárca célja a források egyszerűsített eljárásban történő, gyors és hatékony kihelyezése. A tervek szerint 2021-ben, 2023-ban és 2025-ben  250-250 milliárd forint összegű címzett pályázati felhívást tesznek közzé.

Korábban írtuk

Felidézte, hogy elsőként megjelent és júliustól pályázható is a mikro- és kisvállalkozásoknak kiírt, az élelmiszeripari üzemek fejlesztését célzó felhívás, amelynek keretösszege 50 milliárd forint. Maximum 100 millió forint vissza nem térítendő támogatás, legfeljebb a fejlesztés értékének 50 százaléka kérhető. A pénzt elsősorban gépek, technológiai berendezések beszerzésére, megújuló energiaforrást hasznosító technológiák alkalmazására lehet felhasználni – mondta.

A nagyobb beruházásokat ösztönzi a 200 milliárd forint keretösszeggel kiírt, az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztését célzó felhívás, amely augusztus 18-tól pályázható. A minimálisan igényelhető, vissza nem térítendő támogatás 100 millió forint, a maximum pedig 5 milliárd. A miniszter elmondta: ez a forrás a mezőgazdasági termékek értéknövelését biztosítja, de lehetőséget ad technológiai fejlesztésekre, akár stratégiai jelentőségű fejlesztések végrehajtására; célként az élelmiszerigények jellemzően hazai forrásokkal történő kielégítését tűzték ki.

Nagy István kiemelte: a pályázati lehetőségek mellett a helyi termelőket ösztönözve arra is figyelnek, hogy a közétkeztetésben lehetőség szerint helyi élelmiszereket használjanak, ennek érdekében lépett hatályba az a kormányrendelet, amelynek eredményeképpen a gyakran távolról érkező és gyengébb minőségű import élelmiszerek helyett jó minőségű hazai termékek felhasználásával készülhetnek majd az ételek. A kormányrendelet előírásait a szeptember 1-je után megkezdett közbeszerzésekre kell alkalmazni.

Az új szabályozással újabb értékesítési lehetőségek nyílnak meg a helyi termelők, valamint a hazai élelmiszer-előállító és élelmiszer-feldolgozó vállalkozások előtt – mutatott rá.

Nagy István közölte: a támogatásoknak is köszönhetően a magyar élelmiszeripar képes a hazai lakosság minőségi, biztonságos és megbízható élelmiszerellátására, így nemcsak a fogyasztóknak és a termelőknek jelent garanciát, de nagymértékben hozzájárul a nemzetgazdaság sikeréhez.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón ismertette, a Coop csoport több mint 1400 településen van jelen csaknem 2300 üzlettel, amelyekben naponta másfél millió vevő fordul meg. Az alkalmazottak száma meghaladja a húszezret.

Mint a vezérigazgató mondta, a Coop csoport kivédte a koronavírus-járvány hatásait, egy település sem maradt ellátatlanul, nem alakult ki tartós áruhiány, megőrizték a munkahelyeket, és növelni tudták árbevételüket. A csoport 654 milliárd forint árbevételt ért el tavaly.

Kiemelte azt is, hogy idén már 109 féle Coop sajátmárkás terméken szerepelnek a Magyar Termék védjegyek. Hagyományosan a Coop Rally-hoz kapcsolódva szeptemberben kommunikációs kampányt indítanak a minőségi magyar termékek népszerűsítéséért.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ismertette, a kereskedelmi lánc társadalmi felelősségvállalási programjai közül kiemelkedik a Coop Rally, de emellett támogatják a magyar olimpiai csapatot, élelmiszeradománnyal segítik az önhibájukon kívül hátrányos helyzetbe került családokat, gyermekeket, valamint támogatják a cégcsoportnál dolgozók tehetséges, rászoruló gyermekeinek, unokáinak tanulmányait.