„Tudnotok kell az igazságot, és az igazság felszabadít titeket” – olvashatjuk a János evangéliumából származó jeles mondatot a CIA Langleyben (Virginia állam) lévő székházának bejárata fölött. Már önmagában véve is megtévesztés, hogy ez a CIA jelmondata, ugyanis nem felel meg a megbízatásának, sőt egyenesen ellentmond annak. Ennek ékes bizonyítéka a 2001. szeptember 11-i események hivatalos amerikai magyarázata: a rengeteg zavaros, egymáshoz sehogy sem illő részlet közül jó néhányról kiderült, hogy a világ közvéleményének tudatos félrevezetésére vetették be. Nem beszélve arról, hogy a közzétett tények sok esetben nem felelnek meg a fizika, illetve a kémia törvényeinek sem. Tehát a természet törvényeit is meghazudtoló kalandorságról van szó, amely nyilvánvalóan azt igazolja, hogy az amerikai kormánynak, s magának Bush elnöknek és a titkosszolgálatoknak takargatnivalójuk van ez ügyben is. De mi?

Tizedik kérdés: Hogyan és miért történt robbanás a Világkereskedelmi Központ5-ös és 6-os számú épületeiben?

Az 5-ös és 6-os számú épületek hagyományos módon égtek. A 6-os számú épület acélszerkezete túlélte az erős, órákig tartó tüzet, és nem omlott össze. A tűz oka egy robbanás volt, amelyet milliók láthattak a CNN hírtelevízió közvetítésében. Miután az épületből kivezették az ott dolgozó mintegy 800 embert, a létesítmény 9 óra 4 perckor felrobbant. Legkésőbb 60 másodperccel azután, hogy a repülőgép nekicsapódott a déli toronyépületnek, hatalmas robbanás felhője csapott ki körülbelül 170 méter magasan a Világkereskedelmi Központ 6-os számú épületéből az ég felé és egyesült a déli toronyépület lezúduló törmeléktömegével. Ezt a folyamatot nem kísérte hírmagyarázat, az ikerépületek drámai eseményeinek árnyékában maradt és feledésbe merült. A CNN azonban igazolta a folyamat tényét és időpontját. Ekkor nyilatkozta azt Bush elnök, hogy kiábrándult a CNN hírtelevízióból… Későbbi légi felvételeken felismerhető volt az egyenesen álló acélállványzat közötti, különlegesen mély robbanási kráter.

Tizenegyedik kérdés: Miért kellett felrobbantani a 6-os számú épületet?

Azért, mert ebben az épületben volt az amerikai vámügyi igazgatóság és egy állami tulajdonú bank, az Export-Import Bank. Itt voltak elhelyezve az idősebb Bush kormányzatának fölöttébb kétes fegyverüzleteiről szóló iratok, olyan akták, amelyek megnehezítették volna azt, hogy Szaddám Huszeint a nyilvánosság előtt ördögként bélyegezzék meg. Később, Bush elnökségének idején ez meg is történt, és Szaddám minősítése megelőző háborúhoz szolgáló ürügygyé vált.

Tizenkettedik kérdés: Hogyan sérülhetett meg a Pentagon csak csekély mértékben, ha valóban egy óriás utasszállító gép szállt neki? Miért nem lehetett látni ennek a gépnek a maradványait?

Az állítólag a Pentagon délnyugati homlokzatának irányított gép, az American Airlines 77-es járata – Boeing-757-es – szintén a pilóták számára végrehajthatatlan kanyarodási sugarakat produkált. Ez az óriásgép a Dulles nemzetközi repülőtérről, Washingtonból indult Ohio irányába, ott letért útvonaláról, és visszatért több száz mérföld távolságból Washingtonba. Még Ohio állam légterében megszakadt a géppel a rádióösszeköttetés, a transzponder már nem sugárzott ki azonosító jeleket a földi ellenőrök radarjaira. A légi irányítóval folytatott utolsó beszélgetés 8 óra 50 perckor végződött, a repülési tervben szereplő menetirány-módosítás után egy perccel. Hat perccel ezután a gép a légi irányítók többszöri kapcsolatteremtési kísérleteire sem válaszolt. A gép először a Fehér Ház felé vette az irányt és elrepült a Pentagon felett. A repülőgép röppályájáról szóló hivatalos adatok szerint a pilóta állítólag óránként 800 kilométeres sebességgel 2100 méteres magasságban 270 fokos szögben kanyarodva a talajszint fölé szorította a gépet, ott telefonvezetékeket elcsapva, néhány centiméterrel a gyep fölött a Pentagon délnyugati szárnyának száguldott.

Tizenharmadik kérdés: Lehetséges ez?

Tudni kell, hogy a Boeing-757-es és 767-es fedélzeti számítógépe nem engedi a gépet olyan szögben kanyarodni, amely kanyarodás az utasokat a földi gravitáció másfélszeresének, azaz a testsúlyuk másfélszeresének megfelelő terhelésnek vetné alá. Ezt az automatikát a pilótafülkéből nem lehet kikapcsolni. Az American Airlines 77-es gépe esetében ennél a képtelen kanyarodásnál a g érték szakértők szerint 5 és 7 között lehetett. Olyan nagyságrendű tehát, amilyent a harci gépek pilótái csak nyomáskiegyenlítő öltözékben élnek túl. A Boeing-757 pedig nem harci gép, hanem utasszállító repülőgép. Ha azonban ezeket a gépeket a számítógép hátsó bejáratán át távolból irányítják, akkor a repülésív-határoló nem jut szerephez.

További ellentmondás, hogy a hivatalos adatok szerint a Boeing-757-es a Pentagonnak csupán a földszintjét találta el. Nagyságánál fogva azonban két emeletet telibe kellett volna kapnia, még akkor is, ha a gép teljesen vízszintesen repült volna. Hogyan furakodhat be egy 13,6 méter magas Boeing egy irodaépületnek csupán a körülbelül 3-4 méter magas földszintjébe, de az a fölött levő emeletekbe nem? Ugyancsak különös, hogy a merénylet után lényegében nem maradtak repülőgéproncsok a helyszínen, és egyáltalán semmilyen nyom, ami azt bizonyítaná, hogy valóban egy utasszállító óriásgép csapódott a Pentagon épületébe. Egy üres 757-es Boeing 60 tonnányi fémből, műanyagból és üvegből van. Számoljuk még hozzá az embereket és az úti holmit.

Tizennegyedik kérdés: Hová lett ez a roppant mennyiségű elroncsolódott maradvány?

Mint ahogy a Pentagon előtti fűtakarón szinte semmit nem találtak, e hatalmas tömeg át kellett hogy üsse a Pentagon épületét és ennek megfelelő nyomokat kellett volna hagyjon.

Teljesen érthetetlen, hogy az úgynevezett „terroristák” miért választottak volna ilyen kivitelezhetetlen repülőartista megoldást a Pentagon megtámadására. Sokkal egyszerűbb lett volna a pilótának a repülő bombának használt utasszállítót fentről, lapos szögben ráirányítani a pókhálószerű létesítményre. A Pentagon épülete ugyanis a levegőből hatalmas céltáblának látszik, noha az épület nem különösen magas.

Szemtanúk két robbanást véltek hallani. Az első robbanást a repülő test becsapódásaként, a másodikat az épületben történt robbanásként kellett hogy érzékeljék. A második robbanás okozhatta a Pentagon eltalált szárnya egyik részének leomlását.

Szakértők szerint olyan robbanást, ami a nyomok alapján a Pentagonnál történt, egy Cruise Missile-repülőtest, egy távirányított katonai rakéta okozhat.

Tizenötödik kérdés: Akkor viszont hová lett az American Airlines 77-es járata, a Boeing-757-es?

Erre az eltitkolt és elkobzott videofelvételek alapján folytatott alapos nyomozás adhatna érdemben választ.

Tizenhatodik kérdés: Miért repültek szét a Pennsylvaniában lezuhant gép maradványai tizenhárom kilométeres sugarú körben?

Szeptember 11-ének negyedik gépe, az United Airlines 93-as járata már nem repült el a terrorcsapás célpontjához, vagy nem tudott odarepülni. Talán éppen a Fehér Ház volt a célpont. Lezuhant Pennsylvania államban Shanksville-nél egy elhagyott szénbánya területére. Máig sincs magyarázat arra, miképpen zuhant le, pedig itt megtalálták az adatgyűjtő készülékeket, azonban tartalmukat állítólag az áldozatok hozzátartozóira való tekintettel nem hozták nyilvánosságra. Néhány nappal az esemény után az FBI is biztos volt abban, hogy a gép a levegőben robbant fel, vagy repülőgépek lőhették le. Erre vall az is, hogy a lezuhanás helyétől még 13 km-re is találtak a gépből származó darabokat. Tehát a gép nem fúródhatott csak úgy a földbe. Még magasan a levegőben kellett felrobbanjon: vagy egy rajta lévő robbanás miatt, vagy egy légvédelmi rakéta repítette szét darabjaira. Még a sugárhajtóművek is három kilométerrel távolabbra repültek, mint a gép törzse. Egy egytonnás hajtóműrész pedig a becsapódás helyétől 1800 méterre került. Az utasszállító gép közvetlen közelében két harci gép volt a levegőben, amelyek minden bizonynyal lelőtték a United Airlines 93-as járatát, a Boeing-757-es típusú utasszállító repülőgépet.

Tarics Péter