Újabb lépés történt a transzőrületben! Két cég olyan kampányba kezdett, amely sajtóvélemények szerint azzal a címmel is futhatna: „Nemet váltottál – vágd le a melled!” A Costa Coffee és a Dr. Martens egyszerre indította a PR-kampányt a transzszexuálisok masztektómiatámogatásáért (a mellek sebészi eltávolításáért). A mobil kávékocsin látható, androgün figurát ábrázoló karikatúrát, amely mindkét mellbimbó alatt hegekkel van ellátva, országszerte használják a rendezvényeken.

Hirdetés

A feministák és az olyan hölgyeket képviselő szervezetek, akiknek rák miatt távolították el a mellét, elítélték a kampányt. A Costa Coffee szóvivője persze a felháborodást látva a szabadságról, a büszkeségről és a befogadásról locsogott valamit válaszul.

Én konkrétan rosszul vagyok már a befogadás szótól. A gyakorlatban mindig azt jelenti, hogy be kell fogadnom valamit, amitől undorom van, ami beteges. Gyerekkoromban is öklendeztem, ha az iskolai menzán erőltették, hogy lenyeljek valami ételt, ami nem esett jól, de ez rosszabb. Nem is tudom, miért befogadásnak hívják, miért nem tömésnek?

Mellesleg feltenném a kérdést, mi a különbség aközött, hogy egy egészséges nő vágassa le a mellét, és aközött, hogy vágassa le a lábát? Utóbbi is lehetne jog.

Na jó, nem adok ötleteket. A Dr. Martens egy rózsaszín transzférfit helyezett el a bakancsán, mellek helyett sebhelyekkel és szárnyas karokkal. A cipő (még) nem kapható, de a cég a közösségi médiában versenyt indított, hogy ingyen szétosszon egy párat az Egyesült Államokban.

Szegény feministák! Hogy elsöpörte őket a történelem. Esküszöm, visszasírom a kétezres évek hisztiző lánykáit. Elkap a nosztalgia. De végül is tényleg idejét múlt dologgá vált. Már boomer jelenség. A feminizmus egy kicsit olyan volt, mint amikor az osztályban egy gyerek nem jól értelmezi a padtársa viselkedését, és elnyomást lát abban, hogy az ötöst kapott, a transz ellenben a képzelt barátoknak adna egyenlő jogokat.

Korábban írtuk