Bármennyire igyekeztem, sehol sem leltem az interneten annak a kétszázötven értelmiséginek a névsorát, aki nyílt levélben tiltakozott a Kereszténydemokrata Néppárt elnökének, a Fidesz képviselőjének, az országgyűlés emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága alelnökének kijelentése, illetve javaslata ellen (mármint hogy aki az SZDSZ-re szavaz, annak a tizenéves fia első szexuális tapasztalatait egy szakállas bácsitól fogja megszerezni).

A Népszabadság cikke a nyílt levélből csak mondatokat idéz, a levélírók "az értékek sokszínűségére" hivatkoznak (virágozzék minden szakáll), szerintük Semjén "ferde és alantas ösztönökkel azonosította az azonos neműek közötti érzelmi kultúrát; az emberiség történetének legsötétebb fejezetét idéző kódolt üzenettel hozta félre nem érthető összefüggésbe a homofileket és a szakállviselést…" Az aláírók közül csak néhányat emel ki a lap, például Heller Ágnest vagy Ludassy Máriát, ők nyilván szakáll-szimpatizánsok. A férfiak közül nem sokat ismerek arcról, de Csányi Vilmos és Tamás Gáspár Miklós tényleg szakállas, így joggal érezhették magukat megbélyegzettnek és kirekesztettnek, akárcsak a más fórumon tiltakozó Horn Gábor SZDSZ-es ügyvivő. Az "őszintét" ismét Megyesi Gusztáv mondta ki a Hócipőben, nem sokat kertelve: "Semjén Zsolt úgy ahogy van, par excellence hülye, emellett gyáva is, nem mer nyíltan zsidózni, nem mintha osztana vagy szorozna". A lapban még a főszerkesztő, Farkasházy Tivadarné férje is megemlékezik Semjénről, bár a legveretesebb, egész kolumnás írás kétségtelen a lap színvonalát mintegy megjelenítő Váncsáé, aki a fekáliáról értekezik a liberális szellem embereitől megszokott és elvárható, magasröptű tudományossággal. A Fiatal Baloldal is azonnal nyílt levélben utasította el a szakállasok kirekesztését, és Semjén "homofóbiás rettegését" és "életigenlő szenvedés-kultuszát" – ez utóbbit ugyan valószínűleg a levélírók sem értették, de el kell ismerni, jól hangzik. A levél figyelmezteti Semjént: "nem árthat felismerni, hogy Magyarország nem egy homokozó, nem egy eldugott kis tipegő valahol hátul, az udvaron, ami igaz, hogy nincs szem előtt, de legalább a miénk." Megjegyzem, a homofil szakállasokkal kapcsolatban nem túl szerencsés a "homokozó" kifejezés használata, de a "tipegő" szó esetében minden bizonnyal jelentészavar van a buksi baloldali ifjak sötét kobakjában. A tipegő egy ruhadarab, amire viszont ők gondolnak, az olyasféle hely, ahol a még fiatalabb baloldaliak első csetlő-botló lépéseiket próbálgatják az államkincstár és a mikrofon irányában. Az SZDSZ, melynek idáig tartott a nagy felismerés, hogy ő a magyar liberális párt, közleményében elítéli, felháborítónak tartja, szomorúnak találja, szélsőségesnek, intoleránsnak, minősíthetetlennek szegény Semjén szavait, egy Csőzik nevű ember meg oda nyilatkozott, hogy először azt kell tisztázni, kik azok a szakállas bácsik, és vajon Semjén képviselő úr Kossuth és Eötvös szakállát is fenyegetőnek érzi-e, hiszen "mi, liberálisok nem az arcszőrzet és nem is a szexuális szokások alapján mérjük egy ember értékét…" Mármost én a bajuszosok nevében nem is tudom, hogy hová álljak, ha meg a kopaszságomat veszem fontolóra, egyenesen identitászavar fog el. Semjén Zsolt egyet tehet: sürgősen szakállt növeszt, és így talán elhárul a rettentő gyanú, hogy valójában zsidózott, miközben életigenlő szenvedés-kultuszát hirdette.

A Népszabadság egyébként rövid interjút közölt Rocco Buttiglionéval, olasz EU-ügyi miniszterrel, akit a kommunista Kováccsal ellentétben nem engedtek a biztosi posztra, hiszen hitét megvalló keresztény, és még csak nem is szégyelli magát, inkább attól tart, hogy Európa elpusztul a nagy szabadosságban, hiszen "a Brüsszel vezette ateista Európában eleve tagadják a bűn fogalmát". Még szerencse, hogy Buttiglione a szakállasokkal nem kezdett ki.